יום ראשון, 20 בספטמבר 2015

המלצות על מקומות שווים במרכז העיר ירושלים- חלק א'

יש מספר מקומות במרכז העיר בירושלים שאני חוזרת אליהם שוב ושוב...כנראה שיש לכך סיבה טובה.
בפוסט זה ארכז את ההמלצות שלי ואשמח אם לקראת ביקורכם הבא בעיר הקודש ירושלים, תסמנו וי על כמה מהן. לא תתאכזבו. כן תשמינו קלות אבל זה כבר לא באחריותי...
חילקתי את ההמלצות ל-5 קטגוריות עיקריות: 

מתוק
בוטיק סנטרל. הרשת המוכרת מהמרכז פתחה סניף כמעט מתחת לאף שלי...בשוק מחנה יהודה. רק מלהביט בויטרינה שלהם משמינים מנחת. 
לא לפספס: מקרונים בשלל צבעים ומאפינסים קטנים פאדג' (קונים מארז של 12, מכניסים למקרר ואז למחרת מכניסים לפה ומתענגים).
כתובת: רחוב עץ חיים 73 שוק מחנה יהודה.


בבית קפה (לשעבר החגיגה של בבט). 
איזה קסם יש למקום הזה...מה בנאדם צריך בחייו? וופל מעולה ושוקו חם. זהו.
לא לפספס: הוופל הקבוע שלי- ריבת חלב+בננה, וניל+תותים.
לא לפספס גם את קיר הקשקושים עם תשובות לשאלות נפוצות ופינת הפרס לאנשים שאף פעם לא זוכים בפרסים. 
כתובת: שמאי 16, נחלת שבעה








צמחוני/ חלבי
נוקטורנובפתח מתחם המעצבים שוכן לו בית קפה מקסים בשם נוקטורנו. אני לא אשכח את המיקום הקודם (שני מטר ימינה) שהיה קטן וחמוד ואחרי שיעורי נהיגה בגיל 17 היינו יושבים שם. המקום חגג לאחרונה 20 שנות קיום ואיזה כיף שהוא קיים. אוירה טובה, שירות מעולה (3 שניות גג עד שיקבלו את פניכם עם כוס מים מרעננים), כלים יפים לאכול מהם ואוכל טרי וטעים. אני בחורה פשוטה ובררנית באוכל מסתפקת בסנדביץ' חביתה משביע מאוד. בן זוגי אוהב מאוד את ההמבורגר הטבעוני וטוען שהוא הכי טוב בעולם (הוא מקפיד לאכול את המנה הזאת בכל יעד בחו"ל).
לא לפספס: גם אם אתם לא טבעוניים- המבורגר טבעוני שמקבל את מלוא התשבוחות.
כתובת: בצלאל 7 (מתחם המעצבים)



צידה לדרך
שרגא. ליגת העל של הסדנביצ'ים. יש נבחרת של סנדביצ'ים לפי צבעים (האדום לוקח בהליכה אם תשאלו אותי). הכל טרי, מוקפד, טעים ורואים שעושים שם סנדביצ'ים באהבה. ביום שאני קמה עם מצב רוח לפנק את עצמי, אני מתקשרת לשרגא (המספר שמור לי במועדפים) ומזמינה לדרך שרגא בקופסה- קומבינציה של סנדביץ'+ מאפינס+סלט ירקות קטן והבוקר כבר נראה יותר מוצלח.
לא לפספס: סנדביץ' אדום, כבר אמרתי.
כתובת: ינאי 3 (מול מלון ממילא)

תרבותי
תמול שלשום. אני ממליצה לעקוב אחר האירועים שמתארחים במקום (הם מעדכנים בפייסבוק) ולהזמין מקומות לאירוע שנשמע לכם מעניין. יש מפגשים עם סופרים, הרצאות מעניינות וכו' ותמיד כיף לשלב תרבות עם אוכל טוב. המקום מיוחד מאוד, מלא ספרים ואוירה ירושלמית בכל פינה.
לא לפספס: פאי נבו ועופרי (קינוח על שם שני ילדיו המתוקים של דוד, אחד מבעלי המקום)
כתובת: יואל משה סלומון 5 קומה שניה (קצת מתחבא, אבל שווה חיפוש) נחלת שבעה



זול
פסטה בסטה. הבשורה הירושלמית מתפשטת ברחבי הארץ ויש להם סניפים במספר ערים נוספות אבל כאן הכל התחיל. מנות פסטות טריות וטעימות החל מ-19 ש"ח (עם רטבים יותר מתוחכמים ותוספות תגיעו ל-26 ש"ח)
המקום הומה בשעות הלחץ (תמיד כשאני מגיעה), קשה למצוא מקומות פנויים וזה לא מחליף בילוי במסעדה...אבל זה זול, מהיר ומשביע.
לא לפספס: מוס שוקולד שמגיע בצנצנת זכוכית וכפית קטנה. ללקלק את האצבעות.
כתובת: סמטת התות 8, שוק מחנה יהודה






כמובן שאתם מוזמנים לבקר בחנות המתנות המשמחות שלי בכל ביקור בירושלים!



J'aime מתנות משמחות
יואל משה סלומון 19, נחלת שבעה ירושלים
072-2210030
www.jaimegifts.com
לילך

2 תגובות:

  1. היי לילך,
    אני תל אביבית.. אבל בטוחה שאשתמש בהמלצותייך בפעם הבאה שאבקר בבירה!
    שתהיה לך שבת שלווה והמשך שבוע מקסים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. היי זוהר, אני שמחה שהגעת לכאן :) זה נכתב בדיוק לאנשים שבאים מחו"ל (תל אביב) :)
      מוזמנת תמיד,
      לילך

      מחק